نکات استراتژی بازاریابی آنلاین برنده برای مارکت پلیس وجود دارد که برای هر مارکت پلیسی ضروری است. در کل، برای اجرای یک تجارت آنلاین موفق در عصر دیجیتال امروزی، به یک استراتژی بازاریابی بازاری خوش ساخت نیاز دارید. قبل از این لازم است طراحی سایت مارکت پلیس حرفه ای و به‌روز  داشته باشید. یک استراتژی برنده بازار آنلاین صرفاً تمرکز بر استراتژی‌های خلاقانه نیست، بلکه درک عمیقی از بازار، رقابت و نیازهای در حال تکامل مشتری است. این طرحی است که تاکتیک‌های مؤثر و کانال‌های مناسب برای دستیابی و تعامل با مشتریان هدف را مشخص می‌کند. این مقاله نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی برنده در بازار را که با اهداف و مقاصد تجاری شما همسو باشد، به شما آموزش می دهد.

چرا استراتژی بازاریابی مهم است؟

یک استراتژی بازاریابی مهم است زیرا به شما کمک می کند نیازهای مشتریان خود را درک کنید و پیشنهادات خود را بهتر به اشتراک بگذارید. همچنین جهت روشنی را برای بخش شما تعیین می کند و فعالیت های بازاریابی را یکپارچه می کند، بنابراین همه در جهت یک هدف تلاش می کنند. داشتن استراتژی بازاریابی شما به شما کمک می‌کند تا با پایگاه مشتریان خود هماهنگ بمانید، محصولات مناسب را برای آنها توسعه دهید و نحوه انتقال اطلاعات در مورد آن محصولات را تعیین کنید.

استراتژی بازاریابی مارکت پلیس چیست؟

یک استراتژی بازاریابی آنلاین یک برنامه جامع برای ترویج و رشد یک بازار آنلاین است. این باید مخاطبان هدف، ارزش پیشنهادی منحصر به فرد، اهداف بازاریابی و کانال های بازاریابی را که برای دستیابی به آن اهداف مورد استفاده قرار می گیرند، مشخص کند.

چرا به یک استراتژی بازاریابی قوی برای مارکت پلیس نیاز دارید؟

امروزه، مارکت پلیس های آنلاین هم از نظر اندازه و هم از نظر محبوبیت رشد کرده اند. این امر منجر به افزایش رقابت روز به روز شده است و بسیاری از بازیگران جدید وارد بازار می شوند و بازیگران فعلی برای سهم بازار رقابت می کنند. به عنوان مثال، آمازون، یکی از بزرگترین بازارهای آنلاین در جهان، تقریباً 37.8٪ از سهم بازار تجارت الکترونیک ایالات متحده را تا ژوئن 2022 به خود اختصاص داده است.

برای متمایز شدن و به دست آوردن سهم خود از بازار، به یک استراتژی بازاریابی کاملاً تعریف شده برای تبلیغ مارکت پلیس خود نیاز دارید تا بتوانید مشتریان را جذب و حفظ کنید.

چگونه استراتژی بازاریابی آنلاین برنده مارکت پلیس بسازیم؟

در اینجا مراحل کلیدی برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی برنده برای بازار شما وجود دارد.

مرحله 1: مخاطبان هدف خود را درک کنید

اولین قدم برای شروع این است که درک جامعی از مخاطبان هدف، نیازها، ترجیحات و نکات دردناک آنها داشته باشید. برای این کار می توانید از روش‌های زیر استفاده نمایید.

گزارش‌های صنعت:

از روندهای صنعت و گزارش‌هایی که بینش‌هایی درباره رفتارها و ترجیحات بازار هدف شما ارائه می‌دهند به‌روز باشید.

تحقیقات بازار:

تحقیقات بازار را به طور کامل انجام دهید تا مشخص کنید مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند. این شامل جمعیت شناسی، روانشناسی و موقعیت جغرافیایی است.

تجزیه و تحلیل رقبا:

رقبای کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه کسانی را هدف قرار می دهند و از چه استراتژی هایی استفاده می کنند. شکاف ها و فرصت های موجود در بازار را شناسایی کنید.

نظرسنجی کاربران:

نظرسنجی هایی را برای جمع آوری بازخورد مستقیم از کاربران بالقوه انجام دهید. درباره نیازها، ترجیحات و نقاط درد آنها سؤال بپرسید.

تجزیه و تحلیل وب سایت:

از ابزارهایی مانند Google Analytics برای جمع آوری داده های بازدیدکنندگان وب سایت بازار خود استفاده کنید. برای به دست آوردن بینش، دموگرافیک، رفتار کاربر و صفحات محبوب را تجزیه و تحلیل کنید.

گوش دادن اجتماعی:

پلتفرم های رسانه های اجتماعی و انجمن های آنلاین را زیر نظر بگیرید تا بفهمید مشتریان بالقوه در مورد محصولات یا خدمات مشابهی که از طریق بازار خود ارائه می دهید چه می گویند.

تاریخچه خرید:

تاریخچه و الگوهای خرید را مرور کنید تا مشتریان فعلی خود را درک کنید.

مرحله 2: اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید

افزایش آگاهی از برند هدف شماست؟ با بازار آنلاین خود می خواهید به چه چیزی برسید؟ آیا می خواهید تعداد خریداران و فروشندگان را در پلتفرم خود افزایش دهید؟ سرنخ و فروش بیشتری را هدایت کنید؟

اطمینان حاصل کنید که اهداف شما خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند (SMART). این چارچوب به ایجاد اهداف کاملاً تعریف شده و قابل اجرا کمک می کند. همچنین روی چند هدف کلیدی بازاریابی در یک زمان تمرکز کنید. داشتن اهداف بیش از حد به طور همزمان می تواند تلاش های شما را کمرنگ کند و رسیدن به هر یک از آنها را چالش برانگیز کند.

مثال، به جای داشتن یک هدف مبهم مانند “افزایش تعامل کاربر”. روی مشخص کردن آن تمرکز کنید: «در شش ماه آینده تعامل کاربر را 25 درصد افزایش دهید».

معنای SMART

SMART: Specific, Measurable, Actionable, Relevant, Time-bound

هدف شما باید خاص، قابل اندازه گیری، عملی، مرتبط، محدود به زمان باشد.

مرحله 3: یک ارزش پیشنهادی منحصر به فرد ایجاد کنید

یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد (UVP) از مارکت پلیس خود بسازید. رقبای خود را مطالعه کنید و آنچه را که آنها ارائه می دهند شناسایی کنید. UVP شما باید از آنها متمایز باشد و شکاف ها یا کاستی های موجود در بازار را برطرف کند. ارزش منحصر به فرد باید به وضوح نشان دهد که چه چیزی شما را از سایرین در بازار متمایز می کند و چگونه بازار شما نیازهای مشتریان مدرن را برآورده می کند.

مرحله 4: کانال های بازاریابی مناسب را انتخاب کنید

استفاده از یک رویکرد چند کاناله مانند رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، کانال های سنتی، بازاریابی تأثیرگذار و بازاریابی محتوا را در نظر بگیرید. ترکیب مناسبی از کانال های دیجیتال می تواند در دستیابی به مخاطبان گسترده تر و افزایش تعامل کاربران موثرتر باشد.

شناخت مخاطبان خود کلید انتخاب کانال های بازاریابی مناسب برای بازار آنلاین شما است. آنها وقت خود را در کجا می گذرانند؟ آیا آنها در کانال های اجتماعی مانند فیس بوک یا اینستاگرام فعال هستند؟ این می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که برای تلاش های بازاریابی خود به کدام کانال ها تکیه کنید.

علاوه بر این، نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید می‌تواند بر انتخاب کانال‌های بازاریابی شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، محصولات بصری ممکن است از پلتفرم هایی مانند اینستاگرام یا پینترست بهره مند شوند، در حالی که خدمات B2B ممکن است با لینکدین به موفقیت دست یابند.

مرحله 5: استراتژی محتوا ایجاد کنید

بر ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند که به نگرانی های مشتریان شما آموزش می دهد یا پاسخ می دهد تمرکز کنید. گام بعدی ایجاد یک استراتژی محتوای قوی برای جذب و جذب مخاطبان هدف شماست. برای شناسایی عبارات و عبارات جستجویی که مخاطبان هدف شما استفاده می کنند، تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. برای بهبود دید موتورهای جستجو (SEO) این کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید.

بهتر است از انواع مدل های محتوا مانند ویدیوها، پست های وبلاگ، پادکست ها، اینفوگرافیک ها، وبینارها یا پست های رسانه های اجتماعی استفاده کنید. این به شما کمک می کند اولویت های مشتریان مختلف خود را برآورده کنید.

استراتژی محتوای شما باید انعطاف‌پذیر باشد و بر اساس بازخورد کاربر و معیارهای عملکرد، امکان تنظیمات و پیشرفت‌ها را فراهم کند. این یک فرآیند مداوم است که باید با اهداف بازار شما و نیازهای در حال تحول بازار هدف شما هماهنگ باشد.

مرحله 6: اندازه گیری و بهبود

آخرین مرحله نکات استراتژی بازاریابی آنلاین برنده برای مارکت پلیس اندازه گیری و بهبود مستمر است. مهم است که پیشرفت خود را پیگیری کنید و نتایج تلاش های بازاریابی خود را نظارت کنید. بدون نظارت به نتایج گمراه خواهید شد. این به شما کمک می کند تشخیص دهید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست، بنابراین می توانید تنظیمات لازم را در استراتژی بازاریابی بازار خود انجام دهید. بهترین راه برای نظارت بر عملکرد کمپین های بازاریابی، استفاده از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) مانند ترافیک وب سایت بازار، تعامل رسانه های اجتماعی، نرخ تبدیل، نرخ حفظ مشتری و سایر عوامل است.

بهترین روش های تبلیغ و بازاریابی مارکت پلیس

از دیگر نکات استراتژی بازاریابی آنلاین برنده برای مارکت پلیس، روش‌های تبلیغات و بازاریابی است. بر اساس استراتژی بازاریابی مارکت پلیس آنلاین (سایت چند فروشندگی) خود، می توانید راه های زیر را برای تبلیغ و بازاریابی کسب و کار خود انتخاب کنید.

1. سئوی سایت را بهینه کنید

سفارش سئو و بهینه سازی سایت از ضروری‌ترین روش‌هاست. رهبران یک صنعت باید در نتایج حضور داشته باشند. سئو برای همه وب سایت ها، از جمله بازارها، که باید برای خریداران و فروشندگان بالقوه قابل مشاهده باشد، بسیار مهم است. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیندی است برای بهبود دید و رتبه یک وب سایت در صفحات نتایج.

۲. از بازاریابی شبکه های اجتماعی غافل نشوید

حدود 4.89 میلیارد، تعداد کل کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان است. پس رسانه های اجتماعی می‌توانند از بهترین پلت فرم‌ها برای تبلیغ مارکت پلیس شما باشند. انتخاب پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ بازار شما به مشتریان هدف، ماهیت محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید و اهداف بازاریابی شما بستگی دارد.

به طور مثال، اینستاگرام برای محصولات بصری جذاب و مارکت پلیس‌های سبک زندگی مانند پلتفرم سفر و مد و فشن ایده آل است. لینکدین برای مارکت پلیس‌های B2B و خدمات حرفه‌ای مانند پلتفرم استخدامی مناسب است.

۳. از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

بازاریابی ایمیلی بخش مهمی از استراتژی بازاریابی جامع مارکت پلیس‌ است. بازاریابی ایمیلی می تواند به شما در ایجاد و تقویت روابط با مخاطبان هدف و افزایش تعامل کاربران کمک کند.

مارکت پلیس‌ها از بازاریابی ایمیلی برای اطلاع رسانی به کاربران در مورد موارد جدید، تبلیغات ویژه و به‌روزرسانی‌های سفارش استفاده می‌کند. آن‌ها همچنین توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده را بر اساس ترجیحات شخصی و تاریخچه سفارش‌ها به کاربران ارسال می‌کنند.

۴. کمپین های تبلیغاتی پولی اجرا کنید

پلتفرم‌های تبلیغاتی پولی مانند Google Ads می‌توانند راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان بزرگ و هدایت ترافیک به مارکت پلیس‌ شما باشند. بر ایجاد کمپین های هدفمند برای دستیابی به جمعیت و علایق خاص تمرکز کنید. به طور مداوم عملکرد تبلیغات خود را تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کنید تا نتایج را به حداکثر برسانید.

۵. اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند گزینه مناسبی باشد

با توجه به میزان استفاده از سوشال مدیاها و تعداد دنبال کنندگان اینفلوئنسرها، نمی‌توانید فکر کار با اینفلوئنسرها را برای تبلیغ مارکت پلیس‌ خود نادیده بگیرید، به خصوص اگر مخاطبان هدف شما از علاقه‌مندان سوشال مدیاها هستند.

برای به دست آوردن اعتبار و گسترش دامنه دسترسی خود، همکاری با اینفلوئنسرها را در نظر بگیرید. اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی می توانند مارکت پلیس‌ شما را از طریق بررسی ها، توصیفات و محتوای حمایت شده تبلیغ کنند. بهتر است با اینفلوئنسرهایی کار کنید که مخاطبانشان با جمعیت هدف شما همسو هستند.

منبع