قبل از اینکه بخواهیم وارد بحث چرایی استفاده از شبکه های اجتماعی جهت توسعه کسب و کار و یا مفهوم اینستاگرام مارکتینگ شویم و بخواهیم به شکل واضحی به این سؤال پاسخ دهیم، باید توجه داشته باشید که یکی از مهمترین پلتفرم های حال حاضر اینستاگرام است که بیش از یک بیلیون کاربر ماهانه فعال و ۵۰۰ میلیون استوری روزانه دارد.

۸۰ درصد کاربران اینستاگرام حداقل یک بیزینس را فالو میکنند و ۷۲ درصد کاربران می گویند که حداقل یک محصول از طریق اینستاگرام خریداری کرده اند .

در مورد اهمیت اینستاگرام و نقشی که در جامعه دارد نیاز به تفسیر نیست امروزه میبینیم که افراد زیادی با طیف های سنی مختلف از این شبکه استفاده میکنند و نکته جالب اینکه بیشتر کاربران فعال در این شبکه قشر جوان جامعه هستند و از این شبکه استفاده میکنند.البته باید گفت که کشور ما ایران با 24 میلیون کاربر اینستاگرامی جز ده کشوری است که از این شبکه استفاده میکنند و با توجه به فیلترینگ در ایران با فیلتر شدن شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر و تلگرام اکثر افراد به اینستاگرام بیشتر جذب شده اند.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

انتهای مطلب قبلی “آموزش استفاده از دیجیتال مارکتینگ جهت افزایش محبوبیت کالا یا خدمات” قولی بهتون دادیم که مطلب بعدی یا مقاله بعدیمون در مورد یکی از بسترهای بازاریابی به نام “اینستاگرام مارکتینگ” صحبت خواهیم کرد .

شاید عبارت “اینستاگرام مارکتینگ” را دیده یا شنیده باشید و با خود گفته‌اید که اصلاً اینستاگرام مارکتینگ چیه؟ تعاریف مختلفی برای آن وجود دارد، اما یک تعریف خلاصه و خیلی ساده یعنی:

“بازاریابی با استفاده از ابزار اینستاگرام” یا همان بازاریابی در اینستاگرام!

شاید این مختصرترین تعریفی باشد که بتوان ارائه داد. اینستاگرام با استفاده از امکانات مختلفی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به یک ابزار فوق‌العاده عالی برای بازاریابی تبدیل شده است. در گذشته هم، دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک مورد توجه بودند و از آنها به عنوان ابزارهای بازاریابی استفاده می‌شد. البته هنوز هم فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و … اثرات خاص خود را دارند (نه به اندازه گذشته)، اما بحث اینستاگرام جدای از آنهاست.

اینستاگرام، با رابط کاربری بی‌نظیری که دارد و قابلیت‌های بی‌شماری که به کاربران و صاحبان کسب‌وکارها داده، باعث شده علاقه‌مندان بیشتری به آن روی بیاورند و تعداد کاربران و میزان استفاده از آن، به‌شدت افزایش یافته است. در قسمت زیر که در مورد چرایی اینستاگرام مارکتینگ صحبت شده، آمارهایی جدید نیز در مورد اینستاگرام برای شما می‌آوریم تا دید بهتری نسبت به این ابزار خارق‌العاده داشته باشید.

اینستاگرام مارکتینگ
اینستاگرام مارکتینگ و توسعه کسب و کار – instagram marketing

اینستاگرام مارکتینگ و توسعه کسب و کار – instagram marketing

اهمیت اینستاگرام مارکتینگ در چیست ؟

برندسازی در دنیای دیجیتال، کاملاً وابسته به ویدئو و تصاویر است. تاثیر ویدئو و تصویر به مراتب بیشتر از متن بر روزنامه است. با توجه به تحقیقات انجام شده، اگر از اینستاگرام برای بازاریابیِ سرویس خود استفاده کنید احتمال Engage شدن مخاطب، در مقایسه با پست های معمولی که به صورت متن هستند، ۴۰ درصد افزایش می یابد. در این مطلب اهمیت اینستاگرام در مارکتینگ را بررسی می کنیم.

دنیای امروز دنیای دیجیتال است. در گذشته جنگ بر سر تصاحب زمین بود و هر کس برای تثبیت آینده خود سعی می کرد زمینهای بیشتری را تصاحب کند. امروزه جنگ بر سر گرفتن سهم بیشتری از اعتبار و کردیت دیجیتال است. بدین معنی که هر کس از تعداد فالورهای بیشتری برخوردار باشد و هر کس که وب سایتی پربازدید داشته باشد آینده روشن و تضمین شده ای دارد.

با پیدا شدن سر و کلۀ تلفن های همراه، فرهنگ خرید مردم کاملا عوض شده است.۸۰ درصد خریداران از تلفن های همراه برای پیدا کردن کالای مورد نظر استفاده می‌کند. همچنین از تلفن‌های همراه برای پیدا کردن ریویوهای مربوط به کالا و مقایسه قیمت های مختلف اجناس به صورت آنلاین استفاده می‌شود. چراکه تلفن های همراه کوچک و قابل حمل هستند و اکثر مردم ۲۴ ساعته یک تلفن همراه هوشمند در جیب خود دارند. اگر می خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید بایستی از این موج استفاده کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی کم هزینه ترین روش برای تبلیغات است. شاید تا چند سال قبل اگر قرار بود سرویس یا کالایتان را در معرض دید مخاطبین قرار دهید مجبور به صرف هزینه گزافی بودید. در گذشته فقط شرکتهای بزرگ قادر بودند کالایشان را در معرض دید مشتریان قرار دهند. اما امروزه شرکتهای کوچک با هزینه ناچیز قادر به رقابت با شرکتهای غول پیکر هستند و در حال گرفتن سهم خود از بازار هستند.

آموزش اینستاگرام :

اینستاگرام یک شبکه اینترنتی اجتماعی است، که در آن به صورت رایگان میتوانید عضو شوید. این امکان برای اعضا فراهم است، که فعالیت های مختلف داشته یا فقط نظاره گر باشند. اینستاگرام از برترین رسانه های اجتماعی دنیاست که برای کاربرانش جذابیت های فراوانی دارد. برای دسترسی به این شبکه کافیست با تلفن همراه یا لب تاپ خود به اینترنت متصل شوید، از داخل برنامه گوگل پلی یا بازار اینستاگرام را دانلود کنید، پس از نصب، ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید، رمز عبور را وارد میکنید و در نهایت برنامه برای شما باز می شود. البته آموزش اینستاگرام شامل موارد بسیار بیشتری است که در مقاله های بعدی در موردشان مفصل توضیح خواهیم داد.

چرا بازاریابی اینستاگرام یا همان اینستاگرام مارکتینگ؟!

دلایل زیادی را می‌توان برای اینکه چرا اینستاگرام را به عنوان ابزار بازاریابی انتخاب کنیم، عنوان کرد، ولی ما در اینجا فقط یک کلمه بسنده می کنیم: فروش!

کسب و کار شما چه در اینستاگرام باشد یا یک فروشگاه فیزیکی داشته باشید، در پایان هر روز تنها چیزی که یک کاسب نگران آن است فروش است. فروش تنها نگرانی هر کسب و کاری است و به احتمال زیاد به دلیل حضور شما در این صفحه نیز بابت همین نگرانی است.

  • بیش از یک سوم کاربران اینستاگرام از اینستاگرام برای خرید یک محصول آنلاین استفاده کرده‌اند و احتمال خرید مجدد این افراد ۷۰ درصد بیش از کاربرانی است که از اینستاگرام استفاده نمی کنند.
  • بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال، بصورت ماهانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند
  • بیش از ۵۰۰ میلیون نفر کاربران فعال روزانه
  • بیش از ۴۰۰ میلیون نفر روزانه استوری منتشر می‌کنند
  • بیش از ۲۵ میلیون کسب‌وکار در اینستاگرام وجود دارد
  • روزانه بیش از ۴ میلیارد عکس لایک می‌شود
  • روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون پست ارسال می‌شود
  • ۶۸ درصد از کاربران اینستاگرام را زنان تشکیل می‌دهند!
  • ۳۲ درصد از کاربران اینترنت در اینستاگرام حضور دارند.
  • دارای بیش از ۱ میلیون تبلیغ‌کننده ماهانه و ۸ میلیون اکانت بیزینسی است
  • و …

جمع‌بندی اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام:

اینستاگرام مارکتینگ می‌تواند تحولی در کسب‌وکار شما ایجاد کند، اما علمی است که باید آن را یاد بگیرید و موارد آن را اجرا کنید. مهم‌تر اینکه نباید انتظار داشته باشید تا در همان ابتدا، در این حوزه موفق باشید. موفقیت در بحث بازاریابی اینستاگرام به تلاش زیادی نیاز دارد و در کنار آن، لازم است تا صبر را چاشنی کارتان کنید. در این مقاله سعی شد، اهمیت اینستاگرام مارکتینگ از نظر آماری برای شما آورده شود.

همچنین شما می توانید با استفاده از خدمات سوشال پال پیج اینستاگرامی خودتون رو ارتقا داده و کسب و کار اینترنتی خود را رونق دهید.

“ما حامی شما در این راه خواهیم بود”

جهت مشاهده سرویس ها و خدمات به لینک “سرویس ها ” و جهت ثبت سفارش ترجیحا در سایت ثبت نام نمایید.

سوشال پال متعهد می شود بهترین ها را برای شما که لایق بهترین ها هستید اماده کرده تا رضایت شما را کسب و پیشرفت پیجتان را تضمین نماید.

اینستاگرام مارکتینگ و توسعه کسب و کار – instagram marketing