گفته می شود کپشن در اینستاگرام یک متن است که بصورت نوشتاری، راجع به یک تصویر در اینستاگرام توضیح می دهد تا کاربر درک بهتری نسبت به تصویر پیدا کند. کپشن ها در اینستاگرام به صورت های مختلفی دیده می شوند. برای مثال کپشن ها در اینستاگرام به صورت هشتک یا اموجی  نیز دیده می شوند. در این مقاله از سوشال پال قصد داریم به 8 روش نوشتن کپشن جذاب در اینستاگرام بپردازیم.

1. شناسایی مخاطب هدف

قبل از شروع تولید محتوای هدفمند، شما باید مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. طبق آمار های بدست آمده 24 میلیون ایرانی در اینستاگرام حساب کاربری دارند. در نظر داشته باشید از این تعداد، قرار است چند نفر مخاطب هدف شما باشند؟

شما باید بررسی کنید که مخاطبان شما به چه موضوعی علاقه مند هستند و از لحاظ سنی در چه رده ای قرار دارند. در صورتی که بتوانید به این سوالات پاسخ دقیق بدهید، شما موفق می شوید محتوای مناسبی برای مخاطب هدف تان تولید نمایید.

2. پیام خود را درک کنید.

در کپشن نویسی اینستاگرام موضوعی که اهمیت دارد این است که بدانید چه مطلبی را قرار است در کپشن خود بنویسید در واقع دانستن این مسئله که قرار است چه مطلبی را باید به مخاطب هدف تان انتقال دهید، مهم است. این مسئله نیز هم در صفحات تجاری و هم در صفحات شخصی بسیارد کاربرد دارد. نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کاربران اینستاگرام از متن های طولانی و خشک هرگز خوششان نمی آید و به هیچ عنوان از این متن ها استقبال نمی کنند. هر چه بیشتر سعی کنید پیام و متن خود را صمیمی و دوستانه تر در عین حال کوتاه تر بنویسید، می توانید ارتباط عمیق تری با مخاطبان تان برقرار کنید.

3. نوشتن کپشن طولانی ممنوع

یک از 8 روش نوشتن کپشن جذاب در اینستاگرام این است که شما از متن های طولانی استفاده نکنید و سعی کنید پیام خود را در متن های کوتاه به مخاطبان تان ارائه دهید. کاربران اینستاگرام، به سرعت عکس ها را رد می کنند و وقت زیادی برای خواندن متن های طولانی نمی گذارند پس سعی کنید پیام خود را مختصر و مفید بنویسید و به کاربر انتقال دهید. بهتر است مدت زمانی را صرف شناخت سلیقه و علاقه مخاطبان تان کنید تا بتوانید متناسب با آن ها یک کپشن عالی تهیه کنید.

4. کلمات مهم را در ابتدای کپشن بنویسید.

زمانی که کاربر پست های اینستاگرام را مشاهده می کند، تنها قسمت کوتاهی از کپشن دیده می شود و برای مشاهده ی ادامه ی متن، کار بر باید روی کلمه more کلیک کند. در صورتی که ابتدای متن کپشن شما جذاب نباشد، مخاطبان تان ادامه ی متن را نمی خوانند. پس نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که در شروع کپشن تان از عبارت های جذاب استفاده کنید.

 

5. در کپشن اینستاگرام از هشتک استفاده کنید.

یکی از مهم ترین مسئله هایی که در نوشتن کپشن اهمیت دارد، هشتک است. طبق آمار های بدست آمده، نوشتن یک هشتک برای کپشن باعث می شود یک پست 5 درصد بیشتر مشاهده شود. بنابراین طبق این آمار متوجه می شویم گذاشتن هشتک در کپشن های اینستاگرام باعث بیشتر دیده شدن پست ها در اینستاگرام می شود.

در نوشتن هشتک دقت کنید چرا که همیشه خوانده یک مطلب ساده تر از خواندن یک کپشن است. در صورتی که شما تعداد زیادی هشتک را پشت سر هم قرار دهید، خواننده را از خواندن متن خسته می کنید.

نکته ی دیگری که در کپشن نویسی باید به آن توجه کنید این است که هرگز از هشتک های غیر مرتبط با موضوع تان استفاده نکنید. چنان چه از تعداد هشتک های غیر مرتبط بالایی درون متن خود استفاده کنید، احتمال خوانده شدن کپشن خود را بالا می برید.

سعی کنید در کپشن های خود از هشتک های محبوب استفاده کنید زیرا با این کار پست شما جزو پست های پر مخاطب قرار می گیرند و امکان دیده شدن پست شما برای همه ی کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می کنند، بیشتر می شود.

  • در اینجا لازم است به چند نکته اساسی برای نوشتن هشتک های مرتب در کپشن اینستاگرام اشاره کنیم:
  • در کپشن های اینستاگرام، هشتک ها را به صورت مرتب بنویسید.
  • سعی کنید هشتک ها را حتما انتهای کپشن قرار دهید.
  • سعی کنید همه ی هشتک هایی که برای کپشن خود انتخاب کردید را در کپشن قرار ندهید.
  • می توانید بخشی از هشتک ها را در قسمت نظرات قرار دهید.

6. در انتهای کپشن از پرسش استفاده کنید.

یکی از راه های نوشتن کپشن در اینستاگرام، استفاده از سوال است. شما می توانید در انتهای کپشن خود سوالاتی را از مخاطبان تان بپرسید و با این کار به بالا رفتن تعامل پیج خود کمک کنید. مثلا می توانید در انتهای کپشن خود سوالاتی بپرسید که جواب آن ها با بله یا خیر پاسخ داده می شود یا آن که نظر مخاطبان تان را درباره ی موضوعی که راجع به آن صحبت کردید بپرسید. سعی کنید در کپشن خود از عباراتی استفاده کنید که مخاطب را ترغیب به پاسخ می کند.

7.در کپشن خود کاربران دیگر را مورد هدف قرار دهید.

برای آن که پست ها به سایر کاربران اینستاگرام نمایش داده شود، شما می توانید در کپشن خود شخصی را مورد هدف قرار دهید و آی دی آن فرد را در کپشن تگ کنید. زمانی که شما شخصی را زیر کپشن خود تگ می کنید، ربات های اینستاگرام این مسئله را به آن شخص اطلاع می دهند و ممکن است آن فرد انتهای کپشن شما کامنت بگذارد. حتی این امکان وجود دارد که مخاطب های شخص تگ شده نیز از پست های شما دیدن نمایند.

8. از ایموجی استفاده کنید.

آخرین روش کپشن نویسی در اینستاگرام استفاده از ایموجی است. طبق بررسی های به عمل آمده نمی توان 100درصد گفت استفاده از ایموجی باعث بهتر نوشته شدن کپشن می شود اما گفته می شود استفاده از شکلک های متفاوت باعث می شود حس خوبی به مخاطب انتقال داده شود و ممکن است مخاطب تان تمایل بیشتری به ایجاد تعامل با شما نشان دهند.

همه ی افرادی که به صورتی در اینستاگرام فعال هستند تمایل دارند کپشن های جذابی برای مخاطب خود بنویسند. در این مقاله سعی شده است که شما را با 8 روش نوشتن کپشن جذاب در اینستاگرام آشنا کنیم.

 

سوشال پال بعنوان مرجع ارائه محصولات مبتنی بر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، بعنوان سایت معتبر در زمینه خرید فالوور مورد اعتماد هزاران مشتری وفادار بوده و با واحد فعال پشتیبانی، به معنای واقعی پاسخگوی مشتریان ایرانی و خارج از ایران خود می باشد.

جهت مشاهده سرویس ها و خدمات به لینک “سرویس ها ” و جهت ثبت سفارش ترجیحا در سایت ثبت نام نمایید.

سوشال پال  متعهد می شود بهترین ها را برای شما که لایق بهترین ها هستید اماده کرده تا رضایت شما را کسب و پیشرفت پیجتان را تضمین نماید.


منبع