آیا ردیابی شماره مجازی یا فیک امکان پذیر است ؟

قطعا تا به حال متوجه شده‌اید که قرن 21 میلادی را عصر دیجیتال و تکنولوژی می‌نامند. در واقع زندگی بشریت به سوی دیجیتالی شدن و کاهش اهمیت حضور فیزیکی حرکت می‌کند و قطعا در سال‌های آتی شاهد این اتفاق خواهیم بود که اغلب امور از راه دور و در بستر مجازی قابل انجام است. جالب است بدانید، پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا تمامی دستگاه‌‎ها و شماره‌ها قابل ردیابی باشند و بتوان موقعیت مکانی و مشخصات هرکدام را پیگیری کرد. در حال حاضر می‌توان گفت که امنیت حاکم بر دنیای دیجیتالی، به دلیل قابل ردیابی بودن تمامی دستگاه‌ها می‌باشد.

یکی از جدیدترین و کاربردی‌ترین ابزار موجود در دنیای دیجیتالی، شماره مجازی است که در سال‌های اخیر محبوبیت فراوانی بین کاربران اینترنتی پیدا کرده است. از آنجایی که شماره مجازی، وسیله‌ای برای حضور در فضای اینترنت بدون ثبت هیچ‌گونه اطلاعات شخصی است، طبیعتا این سوال برای افراد پیش می‌آید که آیا شماره مجازی توسط کاربران دیگر قابل ردیابی است؟ در این مقاله سعی شده تا ابهامات تعداد کثیری از کاربران را از بین برده و آن‌ها را از کاربرد اصلی شماره مجازی آگاه سازیم. در ادامه، اطلاعاتی کامل از شماره مجازی برایتان شرح می‌دهیم تا خودتان به جوابی قاطع برسید.

شماره تلفن مجازی، خط تلفن فیزیکی ندارد. تماس های هدایت شده از طریق شماره های مجازی، قابل پیگیری هستند. معمولاً مشاغل از شماره های مجازی برای مسیریابی تماس های دریافتی مشتری به نمایندگان مناسب بر اساس ورودی مشتری از طریق سیستم IVR استفاده می کنند. شماره تلفن مجازی اغلب برای فعال کردن سرویس از راه دور در تلفن IP و خدمات ارسال پیام ، استفاده می شود. ردیابی شماره تلفن مجازی امکان پذیر ولی سخت است.

شماره تلفن مجازی این امکان را فراهم می کند که شخصی در یک کد منطقه مشخص با یک کاربر تلفن IP در یک کد منطقه دیگر تماس بگیرد ، گویی این یک تماس محلی است.  مشتری سرویس VoIP (از طریق IP و از طریق صدا) از ارائه دهنده خدمات خود می خواهد تا یک شماره تلفن مجازی را در یک کد منطقه مورد نظر به او اختصاص دهد. وقتی شخصی در آن کد منطقه با شماره تلفن مجازی شماره گیری می کند ، تماس را محلی می کند اما نقشه محل شماره تلفن واقعی مشتری را می زند.

شماره مجازی چیست؟

مطمئنا متوجه شده‌اید که در هنگام خرید شماره تلفن رسمی از نمایندگی‌ها، برخی اسناد و مدارک را باید ارائه دهید و سپس سیمکارت را تحویل بگیرید. بعد باید سیمکارت را در داخل گوشی قرار دهید و تنها در این صورت می‌توانید از شماره تلفن خودتان استفاده کنید. اما شماره مجازی، مقوله‌ای کاملا جداگانه است که هیچ نیازی به قرار دادن سیمکارت در گوشی برای استفاده از آن وجود ندارد. امروزه شماره‌های مجازی ابزاری هستند که به کاربران امکان ورود و ایجاد اکانت در شبکه‌های اجتماعی را بدون وارد کردن اطلاعات شخصی می‌دهند و یک وسیله ارتباطی کاملا سری هستند.

پیش از این کاربران می‌توانستند شماره مجازی مورد نیاز خود را از نرم افزارهای مختص این شماره دریافت کنند و این کار به سادگی وارد کردن آدرس ایمیل و مشخصات مشابه بود. اما امروزه تمامی این اپراتورها از دسترس کاربران ایرانی خارج شده‌اند و دیگر نمی‌توان همانند سال‌های قبل، شماره مجازی را به تعداد زیاد و به سادگی ایجاد کرد. در حال حاضر بهترین راه برای بهره‌مندی از شماره مجازی در ایران، خرید شماره مجازی از فروشگاه مختص آن است.

با توجه به اینکه کاربران برای ساخت و استفاده از شماره مجازی هیچ اطلاعات شخصی از خود وارد نمی‌کنند، قطعا ردیابی این شماره برای دیگران بسیار دشوار و هزینه‌بر خواهد بود. البته این اتفاق نباید باعث شود که کاربران به فکر کلاهبرداری و به خطر انداختن امنیت دنیای دیجیتالی باشند؛ زیرا همواره امکان ردیابی تمامی دستگاه‌ها توسط پلیس فتا وجود داشته و می‌توانند متخفلان رایانه‌ای را با تکنولوژی خاصی پیدا کنند. با این حال، کاربران تصوری عجیب از قابلیت ردیابی شماره‌های مجازی دارند که در ادامه به تمامی این مباحث خواهیم پرداخت.

پیشوند کشور شماره مجازی
همان طور که می‌دانید، پیشوند شماره تلفن ایرانی 98 می‌باشد و تمامی شماره تلفن‌های ایرانی همواره با این عدد شروع می‌شوند و این ارقام به مردم ایران اختصاص داده شده است. این پیشوندها را در شماره‌های مجازی نیز می‌توان مشاهده کرد؛ چراکه امکان خرید شماره تلفن تمامی کشورهای جهان به صورت مجازی وجود دارد و تنها می‌توان با پیشوند کشورهای آن‌ها، هرکدام را دسته‌بندی کرد. با این وجود، طبیعتا امکان خرید شماره مجازی تمام این کشورها برای شما وجود دارد و توصیه می‌کنیم شماره کشورهایی را برای خودتان بخرید که محدودیت خاصی در شبکه‌های اجتماعی نداشته باشید.

شماره مجازی
ردیابی شماره مجازی یا فیک

برخی از محبوب‌ترین کشورها در خرید شماره مجازی
حال که متوجه شدید امکان خرید شماره مجازی تمامی کشورها وجود دارد، بهتر است با محبوب‌ترین کشورها در خرید شماره مجازی آشنا شوید. هر کدام از این موارد می‌توانند به شما در خرید شماره مجازی کمک ویژه‌ای کنند و ذهنیت شما را برای خرید بهترین شماره‌های مجازی آماده سازند. نگاهی به برترین کشورها در ارائه شماره مجازی بیندازیم:

روسیه
اوکراین
آرژانتین
کانادا
آمریکا
لیتوانی
انگلیس
هلند
آلمان
سوئد

انواع شماره مجازی و کاربرد آن‌ها

از آنجایی که هر یک از کاربران، شماره مجازی مورد نظر خود را برای هدف خاصی خریداری می‌کنند، انواع مختلفی از شماره مجازی طراحی و فروخته می‌شود. هرکدام از انواع شماره مجازی کاربرد متفاوتی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها برای ورود به یک پیام‌رسان خاص استفاده کنید. هریک از این شماره‌ها قابلیت ردیابی متفاوتی دارند و قطعا نمی‌توان با یک جمله وضعیت ردیابی تمامی آن‌ها را شرح داد. نگاهی به انواع شماره مجازی بیندازیم:

شماره مجازی تلگرام

در حال حاضر تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان میلان کاربران ایرانی شمرده می‌شود که اکانت میلیون‌ها کاربر ایرانی را در خود جای داده است. به همین دلیل، برخی شماره‌های مجازی تلگرام ایجاد شده که به کاربران امکان ورود به تلگرام بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی را می‌دهند؛ به همین دلیل محبوبیت فراوانی میان کاربران ایرانی دارد. یکی از معایب پیام‌رسان تلگرام، امنیت نسبتا پایین و امکان ردیابی تمامی کاربران است؛ به طوری که یک فرد ماهر با امکانات کافی می‌تواند اکانت کاربران را ردیابی کند و اطلاعات شخصی آن را به دست آورد.

شماره مجازی اینستاگرام

با قاطعیت تمام می‌توان اینستاگرام را کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در جهان دانست؛ به طوری که صدها میلیون کاربر از سرتاسر جهان در این بستر فعالیت دارند. محبوبیت اینستاگرام در کشور ایران به حدی است که کاربران، حاضر به خرید شماره مجازی اینستاگرام با تعداد زیاد هستند تا اکانت‌های مختلفی در این نرم افزار ایجاد کنند. بزرگ‌ترین مزیت قابل توجه اینستاگرام، امنیت فوق‌العاده اکانت هرکدام از افراد است. پس تاحدودی می‌توان از غیرقابل ردیابی بودن شماره مجازی اینستاگرام اطمینان حاصل کرد.

شماره مجازی واتس‌اپ

و در نهایت، به شرح یکی از کاربردی‌ترین نرم افزارهای دنیای دیجیتالی می‌پردازیم. از وقتی که پیام‌رسان تلگرام در کشور ایران فیلتر شد، پیام‌رسان واتساپ محبوبیت شدیدی میان کاربران پیدا کرد. همین اتفاق کافی است که امکان خرید شماره مجازی واتساپ را در میان انواع شماره مجازی مشاهده کنید. البته محبوبیت پیام‌رسان واتساپ در سال‌های اخیر به دلیل عدم پیشرفت کافی، متزلزل شده است و شاهد ریزش کاربران آن هستیم. به طور کلی امنیت واتساپ قابل تحسین است و امکان ردیابی شماره‌ها را بسیار پایین می‌آورد؛ اما به هیچ وجه نمی‌توان آن را غیرقابل ردیابی شمرد.

چگونه می‌توانیم شماره مجازی خریداری کنیم؟

امیدواریم با مطالعه مطالب قبلی، به درک کاملی از شرایط ردیابی انواع شماره مجازی رسیده باشید. با توجه به میزان محبوبیت شماره مجازی در بین کاربران، قطعا اکثر افراد به دنبال خرید شماره مجازی برای خودشان هستند تا با استفاده از آن، به تمامی شبکه‌های اجتماعی وارد شوند. این کار به دلیل امکان ورود به این نرم افزارها بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی محبوب است و می‌توان مزایای فراوانی را برای این کار نام برد.

همان طور که شاید متوجه شده باشید، در سال‌های گذشته امکان ساخت شماره مجازی اصل و کاملا کاربردی در نرم افزارهایی خاص وجود داشت. این نرم افزارها در واقع نوعی اپراتور بین‌المللی برای ایجاد ارتباط میان کاربران و اپراتورهای اصلی کشورهای دیگر بودند. جالب است بدانید، تمامی این نرم افزارها از همان ابتدا فیلتر بودند و برای اجرای آن، کاربران باید فیلترشکن خود را روشن می‌کردند؛ اما امروزه به دلایلی نامعلوم امکان استفاده از این نرم افزارها به طور کلی از بین رفته است و دیگر نمی‌توان به سادگی سابق شماره مجازی تمامی کشورها را ساخت.

خرید شماره مجازی، تنها گزینه‌ای است که برای کاربران علاقه‌مند باقی مانده و در حال حاضر بهترین شیوه استفاده از شماره مجازی شمرده می‌‎شود. البته توجه داشته باشید که در راستای تقاضای متعدد کاربران برای خرید شماره مجازی، چندین فروشگاه برای ارائه این خدمات تاسیس شده است؛ اما نمی‌توان به همه آن‌ها در این حوزه اطمینان داشت. بنابراین، شما باید بهترین فروشگاه شماره مجازی را پیدا کنید تا بتوانید در امنیت کامل و با خیالی راحت، شماره مجازی کشور مورد نظرتان را از آن بخرید.

امکان ردیابی شماره مجازی

قطعا تا به حال با مطالعه اطلاعات ذکر شده، به یک جواب قاطع برای سوال خودتان رسیده‌اید؛ اما برای اطمینان حاصل کردن از آن، بار دیگر امکان ردیابی شماره مجازی را برایتان شرح می‌دهیم. شاید چندین بار اخبار دستگیری برخی متخلفان رایانه‌ای را مشاهده کرده‌اید که با پیگیری شدید پلیس فتا همراه بوده است. این سخت‌گیری در جرایم سایبری و رایانه‌ای، به دلیل اهمیت و ارزش امنیت دنیای دیجیتالی برای کاربران ایرانی می‌باشد؛ به طوری که هرکسی که این امنیت را به خطر بیندازد، مطمئنا با عواقب تخلف خود روبه‌رو خواهد شد.

پس مهم‌ترین نکته که در این میان وجود دارد این است که شما نباید به هیچ وجه کاری کنید که گوشی موبایل شما را ردیابی کنند. به غیر از پلیس فتا، شاید معدود فردی وجود دارند که به امکانات ردیابی دستگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشد. پلیس فتا نیز تنها در صورتی این کار را انجام می‌دهد که متوجه ارتکاب جرم رایانه‌ای شود. در غیر این صورت، شما نباید هیچ نگرانی از بابت ردیابی و تعقیب آی‌پی شماره مجازی خودتان داشته باشید.

البته توجه کنید که شماره مجازی به تنهایی قابل ردیابی نیست؛ یعنی هیچ فردی نمی‌تواند شماره مجازی را ردیابی کند. چراکه شماره مجازی عملا وجود خارجی ندارد و یک شماره فیک و کاملا غیرقابل تشخیص و ردیابی است؛ اما توانایی ردیابی دستگاه فعال با اکانت شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و ردیابی موقعیت مکانی تمامی دستگاه‌ها امکان‌پذیر است. یعنی وقتی شما با شماره مجازی یک اکانت در تلگرام باز می‌کنید، به هیچ وجه نمی‌توان شماره مجازی شما را ردیابی کرد؛ اما می‌توان مشخصات دقیق دستگاه متصل به اکانت تلگرام را یافت و با استفاده از آن، موقعیت مکانی فرد را مشخص کرد.

ردیابی شماره مجازی یا فیک
ردیابی شماره مجازی یا فیک

سوشال پال؛ بهترین مرجع خرید شماره مجازی در ایران
در این مطلب، به طور کامل مبحث ردیابی شماره مجازی را با یکدیگر بررسی کردیم و امیدواریم شما را به یک درک و نتیجه قاطعانه و دلخواه رسانده باشیم. اگر به دنبال خرید انواع شماره مجازی از کشورهای متفاوت هستید، فروشگاه سوشال پال بهترین گزینه برای شما است.

سوشال پال بعنوان مرجع ارائه محصولات مبتنی بر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، بعنوان سایت معتبر در زمینه خرید شماره مجازی مورد اعتماد هزاران مشتری وفادار بوده و با واحد فعال پشتیبانی، به معنای واقعی پاسخگوی مشتریان ایرانی و خارج از ایران خود می باشد.

جهت مشاهده سرویس ها و خرید شماره مجازی لازم است در سایت ثبت نام نمایید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه حرفه ای ترین و ارزان ترین پنل شماره مجازی مراجعه فرمایید .

سوشال پال ❤ متعهد می شود بهترین ها را برای شما که لایق بهترین ها هستید اماده کرده تا رضایت شما را کسب و پیشرفت پیجتان را تضمین نماید.