الان که اینجا هستید احتمال میدم هنگام ورود به حساب اینستاگرامی خودتون با پیغامی همانند عکس بالا مواجه شده اید، که نشان دهنده غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام شما به دلیل نقض دستور العمل های انجمن اینستاگرام هست. شما ممکن است قوانین را نقض نکرده باشید اما باز هم اینستاگرام اکانت شما را مسدود کرده باشد. این مشکل به سیستم نامطلوب اینستاگرام بر میگردد. اما برای بازگردانی اکانت اینستاگرام چه باید کرد ؟

برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام

روز اول :

برگرداندن اکانت غیر فعال شده (Disabaled) اینستاگرام

زمانی که قصد ورود به پیج اینستاگرام خود را داشتم ، پیغامی به من نمایش داده شد که حاکی از نقص قوانین بود. اما من هیچ کدام از قوانین اینستاگرام را زیر پا نگذاشته بودم. تنها 5 عکس در پیج ارسال شده بود و یک هفته از ساخت پیج مورد اشاره گذشته بود و 300 فالوور داشتم.

خطای دریافتی به شکل زیر بود ، پیج اینستاگرام شما به دلیل نقض قوانین غیر فعال شده است. آموزش بازگردانی اکانت اینستاگرام ارائه شده است.

“Your account has been disable for violation our terms. Learn how you may be able to restore your account”

برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام

ما بر روی [Load more] کلیک کردیم و 4 صفحه دیگر را بررسی کردیم.

جدیدا گزینه learn more تبدیل شده به Appeal (به معنی درخواست) که مورد سوال خیلی از دوستان بود،این فقط یه تغییر جزئی هستش و اصل ماجرا هیچ فرقی نکرده با خیال راحت رو گزینه appeal کلیک کنید

از طریق لینک زیر هم میتونید وارد صفحه مخصوص درخواست بازگردانی پیج اینستاگرام بشید و درخواستتون رو ثبت کنید.

لینک

برگرداندن اکانت غیر فعال شده (Disabaled) اینستاگرام

من در حال انجام پروسه تجدید نظر اینستاگرام بودم. اما وقتی به انتهای کار رسیدم ، متوجه شدم یک جای کار ایراد دارد. روند درخواست تجدید نظر طراحی شده در ایسنتاگرام ، به صورت ناقص است.

بخشی از پروسه بازگردانی اکانت اینستاگرام ، نیازمند این است که شما سندی را ارائه دهید که پیج اینستاگرام مربوط به شما است. اما زمانی که شما فایل مورد نظر را انتخاب می کردید ، نرم افزار هنگ می کرد. تلاش چندین باره من در این مورد هیچ ثمری نداشت.

به این فکر افتادم که شاید روند بازگردانی اکانت اینستاگرام بر روی رایانه و وبسایت اینستاگرام جواب بدهد ، اما متاسفانه در وبسایت خطای اشتباه بودن اطلاعات کاربری به من داده می شد در صورتی که اطلاعات ورودی من درست بود و اینجا هم تلاش چندین باره کارساز نبود.

من به صفحه راهنمای بازگردانی اکانت اینستاگرام مراجعه کردم. در این صفحه گفته شده است که :

“شما می توانید با بازکردن برنامه و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود و دنبال کردن راهنما ، درخواست تجدید نظر کنید”

“you may be able to appeal the decision by opening the app, entering your username and password and following on-screen instructions”

برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام
برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام

راهنمای اینستاگرام من را به همان صفحه مشکل دار می رساند. از طریق دستگاه های دیگر و کامپیوتر های دیگر نیز این روند طی شد اما همچنان پروسه بازگردانی اکانت اینستاگرام به درستی کار نمی کرد.

با جستجو در گوگل به یک ویدئو رسیدم ، در این ویدئو فرد اینطور گفته بود :

“من اکانت اینستاگرام خود را به عنوان پیج هک شده گزارش کردم و بعد از 24 ساعت پیج اینستاگرام من فعال شد”

من صفحه مربوطه را در این مورد پیدا کردم و اطلاعات آن را تکمیل کردم.

بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی ، من یک ایمیل از اینستاگرام دریافت کردم. در این ایمیل از من درخواست شده بود که سندی را اثبات می کند من صاحب پیج و کسب و کار هستم ارائه دهم.

برگرداندن اکانت غیر فعال شده (Disabaled) اینستاگرام

اسنادی که داشتم را ضمیمه کردم و آن را در جواب ایمیل ارسال کردم. حالا باید منتظر می ماندم.

روز دوم :

24 ساعت از ارسال اسناد گذشته بود ، من باز هم برای ورود به پیج اینستاگرام اقدام کردم ولی باز هم همان خطای مسدود بودن اکانت را دریافت می کردم.

یک ساعت بعد ، من ایمیل دیگری از طرف اینستاگرام دریافت کردم که از من خواسته بود تا شواهدی را مبنی بر اینکه شخص مرتبط با حساب کاربری هستم را ارائه دهم.

برگرداندن اکانت غیر فعال شده (Disabaled) اینستاگرام

در این ایمیل از من خواسته شده بود تا نام کاربری ، نام و نام خانوادگی و کد درج شده در ایمیل را بر روی یک برگه به صورت دست نویس یادداشت کنم سپس آن را به دو دست بگیرم و عکسی به صورتی که هم برگه و هم صورتم به صورت واضح مشخص باشد را تهیه کنم و آن را با فرمت jpeg در پاسخ ایمیل ارسال کنم تا روند بازگردانی اکانت اینستاگرام آغاز شود.

من بلافاصله اینکار را انجام دادم.

برگرداندن اکانت غیر فعال شده (Disabaled) اینستاگرام

برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام

روز سوم:

من یک ایمیل دیگر از اینستاگرام دریافت کردم اما این ایمیل مشابه با ایمیل اولیه بود و از من خواسته بود تا مدرکی را برای اثبات ارتباط با کسب و کار ارسال کنم. ما بار دیگر مجوز کسب و کار خود را ارسال کردیم.

بعد از گذشت یک ساعت ، ایمیلی مبنی بر بازگردانی اکانت اینستاگرام دریافت کردیم و اکانت اینستاگرام ما دوباره فعال شد.

برگرداندن اکانت غیر فعال شده (Disabaled) اینستاگرام

ایده های دیگر برای بازگردانی اکانت اینستاگرام:

اگر فرآیند بالا برایتان کارساز نبود ، امید خود را از دست ندهید ، فعال سازی دوباره اکانت شما ممکن است حتی تا 14 روز طول بکشد. موارد زیر ممکن است به بازگردانی اکانت اینستاگرام یا افزایش سرعت فعال شدن اکانت ایسنتاگرام شما کمک کند.

ایده اول : این ایده را فردی به نام Tommy kuo ارائه داده است :

“من توانستم حساب کاربری خود را طی 7 روز از طریق ارسال پیام دایرکت فسبوک به کارمندان اینستاگرام بازگردانم”

“من در فیسبوک ، افرادی که در اینستاگرام کار می کنند را پیدا کردم و از شغل آنها اطمینان حاصل کردم و سپس اقدام به ارسال ایمیل به صورت زیر نمودم “

Hey ____ , my name’s Tommy and my Instagram has been wrongly disabled for “pretending to be someone else”. I saw you work at Facebook so I hope you can take out a few seconds of your day to help me get my business account back, it’s integral to the success of my business. I’ve been trying to regain access for a week, and FB/IG have not replied to my messages and appeals. I’d really appreciate if you can help me out and connect me with the right people, thank you.

“من این درخواست را برای 50 نفر ارسال کردم و یک نفر از آنها از من خواست تا ایمیل خود را به او بدهم و به طرز شگفت انگیزی بعد از 3 روز پروسه بازگردانی اکانت اینستاگرام من کامل شد”

ایده دوم:

این روند برای کاربر دیگری کارساز بوده است و توانست بازگردانی اکانت اینستاگرام خود را با موفقیت انجام دهد.

“من با یک اکانت اینستاگرام دیگر وارد شدم و از بخش تنظیمات و گزارش مشکل ، مشکلم را مطرح کردم. البته پیج ایسنتاگرام من با فیسبوک در ارتباط بود و یک پیج تجاری بود. بعد از ارسال گزارش ایسنتاگرام ایمیلی در جهت ارسال مدارک برایم ارسال کرد و من هم مدارک مورد نیاز را ارسال کردم. بعد از گذشت مدتی بازگردانی اکانت اینستاگرام من انجام شد

ایده سوم:

کاربری بعد از بسته شدن اکانت اینستاگرامش به طور مداوم با هشتگ #instagram و منشن کردن @instagram اقدام به طرح شکایت و بیان مشکل خود نمود و بعد از 2 هفته اکانت اینستاگرامش به حالت عادی برگشت. شاید اینستاگرام حواسش به توئیترش هست !

ایده چهارم:

مشکل خود را در انجمن های فیسبوک مطرح کنید . فیسبوک و اینستاگرام در اختیار یک شرکت هستند و این کار می تواند برای شما مفید واقع شود و منجر به بازگردانی اکانت اینستاگرام شما شود.

نکته : ممکن است از شما خواسته شود که مشکل با ایسنتاگرام در میان بگذارید ، ولی شما هر چیزی را امتحان کنید. ضرری بیش از از دست دادن پیج برای شما وجود ندارد.

https://www.facebook.com/help/community/ask/

ایده پنجم:

پیامی به ایمیل support@instagram.com ارسال کنید ، دلیل اینکه این مورد در آخر گفته شده است این است که این ایمیل بسیار اسپم شده است و اینستاگرام به ایمیل های ارسالی به آن به اندازه کافی اهمیت نمی دهد.

همچنین توجه داشته باشید هیچ نرم افزاری تحت عنوان “برنامه بازیابی اکانت اینستاگرام” وجود ندارد. شما برای برگردادن اکانت غیر فعال شده ایسنتاگرام همین مسیر را باید طی کنید و تنها اینستاگرام توانایی بارگردادن اکانت شما را دارد.

خب ! روش های بازگردانی اکانت اینستاگرام را به با هم مرور کردیم. اما چگونه باید از غیر فعال شدن (disable) اکانت اینستاگرام خود جلوگیری کنیم ؟

اینستاگرام در این موارد کمی بی رحم عمل می کند ، یک اشتباه کوچک در این مورد می تواند اکانتا اینستاگرام شما را غیر فعال کند. ما لیستی از مواردی که اینستاگرام نسبت به آنها حساس است و شاید شما زیاد به آنها توجه نکنید را آورده ایم. همیشه پیش گیری بهتر از درمان است و سعید کنید اجازه بسته شدن اکانت اینستاگرام خود را ندهید چون بعد از آن بازگردانی اکانت اینستاگرام به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

1.اگر تازه اکانت اینستاگرام خود را ساخته اید ، به سرعت اقدام به لایک و کامنت گذاری بر روی پست های دیگران نکنید ، این کاری است که اکانت های اسپم انجام می دهند . ابتدا تا 10 تصویر برای خود ارسال کنید و این کار را نیز در 2 ساعت انجام ندهید و برای انجام آن 3 روز وقت بگذارید.پس از 1 هفته می توانید به صورت منطقی و دلخواه پست های دیگران را لایک کنید و برایشان کامنت بفرستید.

2.مشخصات پروفایل خود را از جمله تصویر پروفایل و بیو خود را کامل کنید. بگذارید اینستاگرام این فکر را نکند که شما یک فرد غیر واقعی هستید.

3.ارسال عکس را متوقف نکنید ! این کاری است اسپمر ها انجام می دهند. برای جلوگیری از بسته شدن اکانت اینستاگرام خود حداقل هر 2 هفته یک پست ارسال کنید.

به تمامی سوالاتی که در بخش نظرات (کامنت) های این مطلب درباره بازگردانی صفحه اینستاگرام پاک شده و پیج غیر فعال شده اینستاگرام پرسیده شود پاسخ داده می شود.