آرشیو در اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد تا پست و استوری ها را به جای حذف کردن در یک بخش مجزا ذخیره و آرشیو کنند.

آرشیو در اینستاگرام چه کاربردی دارد؟ همان طور که می دانید اینستاگرام توانسته در این چندین سال اخیر کاربران زیادی را جذب این شبکه ی اجتماعی کند. اگر شما از برخی کاربران بپرسید که چه چیزی باعث شده که شما جذب این شبکه ی اجتماعی شوید ممکن است آن ها بگویند که این شبکه ی اجتماعی در مقایسه با شبکه های دیگر قابلیت های بیشتری دارد و به همین علت است که ما جذب اینستاگرام شده ایم. ما در این مقاله از سوشال پال قصد داریم دو مورد دیگر از قابلیت های این شبکه ی اجتماعی را برای شما دوستان بررسی کنیم که یکی از این قابلیت ها آرشیو و دیگری دیلیت کردن می باشد که کابردشان متفاوت است.

آرشیو در اینستاگرام چه کاربردی دارد؟
کاربرد آرشیو در اینستاگرام چیست؟

چگونه در اینستاگرام پست ها را آرشیو کنیم؟

آرشیو کردن پست ها بهترین گزینه برای حذف کردن آن ها می باشد. برای مثال شما می خواهید پست را پاک کنید ولی بعد از مدتی امکان دارد به آن پست احتیاج داشته باشید در این زمان گزینه ی آرشیو کردن را می توانید انتخاب کنید زیرا زمانی که شما آرشیو می کنید هر زمانی که به آن پست نیاز داشته باشید می توانید آن پست را برگردانید و دوباره آن را بین کاربرانتان به طور عمومی به اشتراک بگذارید. برای آرشیو کردن پست ابتدا باید به پستی که می خواهید بروید و سپس علامت سه نقطه را در گوشه صفحه بزنید و سپس روی گزینه ی Archive بزنید.

آرشیو در اینستاگرام

آرشیو در اینستاگرام

آرشیو کردن در استوری چگونه است؟

همانطور که در مقاله های قبل گفته شد استوری ها این امکان را دارند که تصویر یا ویدیو و … را به مدت ۲۴ ساعت نگهداری کنند و بعد از گذشت ۲۴ ساعت آن را حذف کنند. شما بعد از گذشت ۲۴ ساعت تمامی استوری ها را مانند پست ها می توانید در قسمت آرشیو مشاهده کنید. برای دخیره کردن استوری ها در آرشیو ، ابتدا شما باید به بخش story settings بروید و سپس تنظیمات را در بخش saving اعمال کنید. در بخش saving ذو گزینه وجود دارد که گزینه اول save to Archive که برای دخیره کردن استوری ها در آرشیو می باشد و گرینه بعدی برای ذخیره کردن آن ها در گالری می باشد.

زمانی که آرشیو می کنیم پست، لایک و کامنت کپشن ها چه می شود؟

زمانی که شما پستی را را آرشیو می کنید لایک ها و کامنت هایی که برای یک پست ثبت شده با آرشیو کردن حذف نمی شود. حتی توضیحات آن نیز وجود دارد . بنابراین اکر روزی قصد داشتید که پست را به صورت عمومی بین کاربرانتان به نمایش بگذارید در واقع آن را unarchive کنید،در این هنگام لایک و کامنت ها و کپشن همگی مثل قبل خواهند بود.

Unarchive کردن پست ها در اینستاگرام و ویرایش آن چگونه است؟

اگر پست قدیمی را بخواهید آن آرشیو کنید در صدر پروفایل کاربری شما قرار نمی گیرد بلکه در محل اصلی و متناسب با تاریخ قرار می گیرد. در صورت نیاز می توانید پستی که آن آرشیو کرده اید را مثل دیگر پست ها ویرایش کنید. یکی دیگر ازبهترین کاربرد های آن آرشیو کردن این است که می توانید فروش محصول یا ارایه ی خدمات در مان خاصی را به صورت یک پست منتشر کنید.

برای مثال اگر در گذشته محصولی را پست کرده اید و در زیر محصول قیمت را زده اید و هم اکنون می خواهید دوباره آن محصول را پست کنید توجه داشته باشید حتما پست را ویرایش کنید برای مثال اگر قصد دارید قیمت جدید بگذارید حتما آن را تغییر دهید و بعد منتشر کنید. یکی دیگر از کاربرد های آرشیو کردن این است که شما می توانید عکس ها و پست های شخصی را مخفی کنید .

دیلیت در اینستاگرام به چه معناست؟

دیلیت به معنی حذف کردن می باشد . برای مثال هر از گاهی شما از پستی خوشتان نمی آید و می خواهید برای همیشه آن را پاک کنید. در این زمان شما می توانید گزینه ی دیلیت را انتخاب کنید ولی توجه داشته باشید با دیلیت کردن دیگر برگشت آن پست امکان پدیر نخواهد بود پس قبلا از پاک کردن مطلب یا هر موضوعی درباره ی آن کمی فکر کنید تا بعد ها پشیمان نشوید.

تفاوت آرشیو و حذف کردن در اینستاگرام چیست؟

زمانی که یکی از پست ها را آرشیو می کنید دیگر کاربران این شبکه ی اجتماعی آن پست را در صفحه پروفایل شما مشاهده نخواهند کرد و خود شما هم در صفحه ی پروفایل آن را نمی بینید اما در حقیقت پست حدف نشده است فقط آن آرشیو شده است و هر زمانی که بخواهید می توانید آن را برگردانید. ولی در زمان حذف این اتفاق نمی افتد زیرا زمانی که شما پستی را حذف می کنید هیچ زمان دیگر نمی توانید آن را برگردانید.

سخن پایانی

کاربرانی وجود دارند که هر از گاهی تمایل ندارند عکس یا ویدیویی را آرشیو کنند و به جای آرشیو کردن آن ها را برای همیشه پاک می کنند تاهیچ کاربری به آن دسترسی نداشته باشد پس ما نتیجه می گیریم آرشیو کردن و دیلیت کردن یک مورد کاملا شخصی و سلیقه ای می باشد.